יום חמישי, 28 בינואר 2010

טלפון סלולרי בבתי הספר - מור ועדן ל .

כיום רוב התלמידים בבתי הספר מביאים טלפונים סלולרים .
לדעתנו משרד החינוך צודק בהחלטתו לאסור להכניס טלפונים סלולריים לבית הספר מכיוון שמרבה ניסיוניינו לדעת שמצלצלים הפלאפונים בזמן השיעור , וזה גורם להוצאת הילד מריכוז ולא רק את אותו הילד אלא גם את כיתתו .
בנוסף לכך התלמידים גם משחקים ומתכתבים עם חבריהם בזמן השיעור כאשר צוות הלימוד מלמד חומר החשוב להם מאוד לידע .
וזה עוד לא הכל ,
חוקרים מזהירים במשך למעלה מ-10 שנים כי הקרינה האלקטרומגנטית הנפלטת מהטלפונים הסלולריים עלולה להזיק לדנ"א ולגרום לגידולים שפירים במוח,כך עולה מדיווחם של חוקרים מאוניברסיטת וושינגטון .
יו"ר מועצת ההגנה הרדיולוגית הלאומית הדגיש כי כשאנו משתמשים בטלפונים הסלולריים 70% עד 80% מהאנרגיה הנפלטת מהמכשיר נקלטת בראש !
אמנם הילדים משתמשים בטלפונים במקרי חירום בכדי להתקשר להוריהם או להזעיק עזרה , אך בשביל זה יש במזכירות בית הספר טלפונים להזעקת עזרה אם הילד לא חש בטוב או מסיבה אחרת .
על הטלפונים ידוע כי הם יכולים לגרום לסרטן מוח,קרינה אלקטרומגנטית ונזק לתאים בגופינו .
אז אמנם אתם מעניקים לילד אמצעי תקשורת למצוקה אך מצד שני אתם מזיקים לו ונותנים אופציה לקרינה הסלולרית לחדור לתאיו ולגרום להם נזק ובנוסף לכך לאפשר לגידולים סרטניים אצל הילד .
לסיכום ,
הורים צריכים לחשוב פעמיים לפני שהם נכנעים לדרישתם של ילדים בגילאי בית ספר לטלפון סלולרי, כך גם טוענים מספר מדענים , זאת בשל העובדה כי הסיכונים הבריאותיים לטווח הארוך עדיין אינם ברורים ולא כדאי לסכן את הילדים בנזקים חמורים .
ברור למדי שאנו בעד הצעת משרד החינוך לאסור על הילדים להביא טלפונים ניידים לכותלי בית הספר ובכך גם למנוע מהילדים סיכונים נוספים לתאיהם וגופם .

תגובה 1:

  1. תודה רבה על המידע.
    היום הרבה מאוד מדברים על כך שילדים מגיעים עם טלפונים סלולארים לבתי הספר וטלפונים אלה פולטים קרינה, כמו כן גם מדברים על הרשתות האלחוטיות המותקנות בבית ספר וגם הן פולטות קרינה.
    לפי דעתי יש לעשות בדיקה מקיפה בכל בתי הספר בארץ ולהתחיל לתקן ולפעול על מנת למגן את בתי הספר מפני קרינה.
    כאשר מצאו בבית הספר של בתי כי ארונות החשמל פולטים קרינה ברמות גבוהות, התחילו בעבודה על תכנית חשמל למזעור הקרינה ומיגון הילדים מפניה. אני חושב שהעבודה הייתה מאוד טובה כי מרגע שגילו את התקלה לקח פחות משבוע על מנת לסדר את התקלה. כמו כן בכל הזמן הזה גידרו את האיזור שבו נמצאו הלוחות חשמל ומנעו גישה מהילדים.

    השבמחק