יום שלישי, 26 בינואר 2010

גידול חיות מחמד

כיום אנשים רבים נוהגים לגדל בעלי חיים מסוגים שונים בביתם. ידוע על מקרים שבהם בעלי חיים תקפו עוברי אורח .
האם יש לאנשים זכות לגדל בעלי חיים אלו ?
לפי ראות עייני לא צריך להקנות להם זכות מפני שבעלי החיים יכולים לפגוע בכול הציבור ולא רק במאמץ, ולכן על המאמץ לחשוב על טובת הכלל ולהבין שחיית המחמד שלו מסוכנת לציבור הרחב ואף לו.
ראשית חיית המחמד בעלת צדדים חיוביים , והנה דוגמא לצד חיובי אחד : הענקת אחריות למאמץ (להעניק זמן לחיה ולהקנות לה מעמד בשגרה) כול זה ועוד צדדים חיוביים. אך מגרעותיה של החיה גדולות ולא ניתן להתעלם מהם, הוא מסוכן לציבור ומהווה פחד לכול הנקלע בדרכו.
שנית רוב חיות המחמד פוגעניות יילחמו על גידול חיית המחמד שלהם בטענה שלא תקפה אדם ,אך הם לא מבינים שברגע בו כן תתקוף החיה, יהיה נזק בלתי מתואר שהמדינה והתושבים לא יוכלו להרשות לעצמם סיכון זה. לדוגמא , יש אדם שכלבו נמצא אצלו שנים רבות ולעולם כלבו לא תקף אותו ולכן הרשה לעצמו להסתובב עם כלבו ברחוב ללא רסן ,יום אחד כלבו התפרע ותקף ילדה לבסוף הילדה נפצעה אנושות והפכה לנכה .
ולפיכך ניתן להבין שאפילו אם לעולם לא הראתה חיית המחמד סימן לפוגענייות בציבור ,חייבים לעצור את אימוץ החיות הפוגעניות לטובת הכלל . עוד מגרעה בולטת היא מגגרעה נפשית לה מייחסים המאמצים חוסר חשיבות ,לפגיעה חמורה זו.
כלב המהווה איום בנוכחות שלו פוגעת נפשית בעיקר לילדים , לדוגמא נערה נשארה עם צלקת נפשית מילדותה הכלב שלה תקף אותה, אולם לא נגרמה פגיעה פיזית אך אבל פגיעה נפשית חמורה ביותר , היא לא יכולה מבלי לפצוח בבכי כאשר כלב נמצא בקרבתה .
לכן משתי מסקנות עיקריות אלו ניתן להסיק שחיית מחמד שמהווה סיכון ואף סיכון קלוש לציבור המאמץ אינו צריך להיות מורשה לאמץ חיה זו, לכן מנעו מעצמכם ומהקרובים לכם לאמץ כלב המסוכן לציבור ואף לא להימצא בקרבתו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה