יום שלישי, 26 בינואר 2010

תלבושת אחידה-טל נגאי


בבית ספר רבים בארצנו תלבושת האחידה היא חובה , תלבושת אחידה היא צורה מיוחדת של בגדים שהתלמידים מחויבים להגיע איתה בכל יום.

תלבושת אחידה היא פתרון לכמה בעיות:
* הוצאה כספית- במקום שילדים ילבשו לבית הספר מותגים ובגדים יקרים לובשים לבית הספר תלבושת אחידה,וכך הם,חוסכים כסף.
* שוויון- ישנם ילדים שבאים ממשפחות עם מצב כלכלי גבוה שמאפשר לעצמם לקנות מותגים ובגדים יפים וישנם ילדים שבאים ממשפחות עם מצב כלכלי נמוך, שלא יכולים להרשות לעצמם לקנות מותגים.בעזרת התלבושת האחידה יש שוויון בין התלבושות של כל התלמידים.

בנוסף ע"י התלבושת האחידה אפשר לזהות בתחרויות או פעילויות שונות את התלמידים מבית הספר.
*זמן וויכוחים-במקום שילדים ישבו זמן רב בבוקר על מנת לבחור בגדים ,ישגעו את הוריהם ויריבו איתם,תלבושת האחידה מונעת זאת.
למרות שהתלבושת האחידה פותרת בעיות רבות יש לה גם כמה חסרונות:
*גיוון- כשהולכים בבית הספר ניתן להשתעמם ממראה התלבושת כשכולם לבושים אותו הדבר.
*ייחוד וטעם- מכיוון שהתלמידים מחויבים להגיע עם תלבושת מסוימת לבית הספר לא יכולים להביא את טעמם האישי ואת הייחוד שלהם.

אני נגד התלבושת מפני שלמרות כל ההקפדה על התלבושת אפשר לדעת מה המצב הכלכלי של כל ילד , אני לא מתווכחת עם אמא שלי בקשר לבגדים ולא לוקח לי זמן רב לבחור בגדים, ההורים קונים לילדיהם בגדים אחרים חוץ מהתלבושת האחידה ממילא ואני חושבת שזה משעמם לראות שכל התלמידים לבושים אותו דבר והם לא שונים זה מזה.

לסיכום לתלבושת האחידה יש גם חסרונות וגם יתרונות,רב ההורים בעד מכיוון שהתלבושת האחידה פותרת להם את הבעיות והויכוחים בבוקר ורב התלמידים נגד בגלל שכל אחד רוצה ללבוש בגדים שהוא אוהב ולהיות מיוחד,שונה ולהיראות יפה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה