יום שלישי, 26 בינואר 2010

תלבושת אחידה .

התלבושת האחידה קיימת במספר בתי ספר בכל הארץ , התלבושת האחידה אינה יקרה , באה בכל צבעי הקשת ונושאת את סמל בית הספר בגאווה .
לדעתי התלבושת האחידה מונעת מן ילדי בית הספר להביע את סגנונם האישי , אופיים וייחודם דרך בגדיהם .
תלמידי בית הספר נראים זהים ללא שוני רב כתוצאה מן התלבושת האחידה .
לא ניתן ליצור רושם ראשוני כאשר אין שוני בין ילדי בית הספר , נכון שהתלבושת בדרך כלל גורמת למין שיוויון ואיזון מסוים בין כל תלמידי בית הספר , אך משום שהתלמדיים בבית הספר נראים זהים לא ניתן לראות את אופיו וייחודו של כל ילד וילד .
אני קוראת לביטול התלבושות באחידה , בכדי שכל ילדי בית הספר יוכלו להבים לידי ביטוי את סגנוננו האישי .
לדוגמא ,
תלמידה שרוצה לבלוט בחברה , להיות שונה , שישימו לב אלייה ומורדת בתלבושת האחידה , עושה בהם שינויים שאינם נראים טוב לעין , שינויים שתוצאתם " מכסה טפח ומגלה טפחיים " .
למשל , כאשר יחלוף אדם בידי בית הספר , יביט בתלמידים , יבחין בהם הוא אינו יראה שוני בולט בין התלמידים .
ואלו לא הסיבות היחידות ,
למשל ילד או ילדה שהחליטו שאינם רוצים יום אחד לשים תלבושת אחידה , תלבושת המכובדת ומתאימה לבית הספר ק' ללא הסמל , אך ההורים עומדים על שלהם שילבשו את התלבושת כי הם יודעים מהן ההשלכות ואפשר להגיד שזה גורם לריבים בין ההורים לילדים .
כתוצאה מן הדברים שנאמרו כאן , אנו מגלים גם חסרונות בתלבושת האחידה .
ניתן להסיק שהתלבושת לא הסיבה שבאמת גורמת לפתרונות של השוויון והאיזון בין ילדי בית הספר , אלא גם גורמת לחסרונות לא מעטים .
אני ממליצה לביטולה של התלבושת האחידה הכדי שכל ילד וילד יוכל להביע לפי בגדיו את סגנונו , אופיו וטעמו , בדרך מכובדת וראויה לבית הספר .
לסיכום , אין ספר שתלמידי בית הספר בדרך מסוימת מורדים בתלבושת אחידה ומנסים להבליט את השוני ואת הקסם האישי שלהם אף על פי התלבושת האחידה .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה