יום חמישי, 18 במרץ 2010

טיול שנתי

בטיול השנתי ביקרנו במצדה -מבצר עתיק על פסגתו של מצוק סלע מבודד בשוליו המזרחיים של מדבר יהודה הצופה לים המלח .
בתחילת דרכנו על המצדה עצרנו ליד אוהל בדואי ושם רכבנו על גמלים וחמורים .
כל אחד מילדי הכיתה עלה על גמלים ועל חמורים , הכיתה התחלקה לשתי קבוצות :לאלו שעל הגמלים ולילדים אשר על החמורים אך באמצע הדרך הקבוצות התחלפו והילדים שרכבו על הגמלים ירדו מן הגמלים ורכבו על החמורים במחצית הדרך השניה , וההפך .
לאחר מכן הלכנו אל האוטובוס ויצאנו בדרכנו אל המצדה .
בדרך ,ראינו נופים מרהיבים של ים המלח ושל המצדה, רבים מן הילדים צילמו את הנופים כשהגענו למצדה טיילנו בה ולמדנו דברים מרתקים כמו שהורדוס שלט על המצדה מספר שנים , והייתה מלחמה ענקית בין הרומאים ליהודים . אחרכך ירדנו דרך שביל הנחש שהיה מפותל וארוך מלא במדרגות וקשה , לרבים מהילדים בכיתה כאבו הרגלים בגלל הדרך הארוכה .
אחרי המצדה הלכנו למופע אור וקול שם חווינו הקדמה מדהימה על המצדה ומידע קצר עליה ואז שמענו קולות ואורות של אנשים הנלחמו במצדה ואפקטי עשן .
לבסוף חזרנו באוטובוס לביתנו ובדרך חזרה כל ילדי הכיתה נרדמו

1. מצדה מהממת, אחד המקומות המיוחדים שיש על מפת ישראל. אני מאוד ממליצה לעשות את העלייה למצפה לפנות בוקר ולהגיע לפסגה באיזור הזריחה.
    אולי קצת מאתגר לקום בבוקר, אבל זה אחד מהמראות היפים ביותר שיש.