יום חמישי, 18 במרץ 2010

טיול שנתי 2010 - מצדה

מצדה היא מבצר עתיק הנמצאת על פסגת סלע מבודד בשוליו המזרחיים של מדבר יהודה הצופה לים המלח.

בתאריך ה - 16.3.2010, יצאנו לטיול שנתי למצדה.

התחלנו את דרכנו באוטובוס בשעה 9:00 בבוקר, ומבית הספר יצאנו ישר לכיוון הדרום, בדרך עצרנו לאכול אחרי כ-שעתיים של נסיעה, ומשם המשכנו ל"כפר הנוגדים".

בכפר הנוגדים הילדים רכבו על גמלים וחמורים, וזה היה ממש מהנה,

(אני לא רכבתי על שום בעל חיים כי פחדתי שאני אפול).

לאחר מכן יצאנו לכיוון המצדה עצמה ושם עלינו במסלול ה"סוללה", שהוא היה קל יחסית, וירדנו במסלול ה"נחש" שהוא היה ממש קשה וארוך ולרוב הילדים (במיוחד לי) כאבו הרגליים והברכיים בזמן הירידה.

בין העלייה לירידה סיירנו במצדה במקומות היסטוריים כמו למשל בית הרחצה ועוד...

מאוחר יותר הלכנו לבית הארחה הקרוב ושם אכלנו כיד המלך וראינו סרט על הרומאים והיהודים ועל כיבוש מצדה ולאחר מכן היינו צריכים לענות על שאלות מדעת עצמנו.

בגלל שהיינו ממש עייפים לאחר הסיור במצדה המדריכה הרשתה לנו לנוח שעה במרפסת של בית הארחה, ושם הצטלמנו ושיחקנו הרבה משחקים כייפים עם כול השכבה.

אחרי שנחנו נסענו באוטובוס אל המופע האור קולי בצד השני של המצדה, והנסיעה לקחה כ-שעתיים, למרות שהיינו מאוד עייפים נהנו מהמופע המעניין.

אחרי המופע נסענו הביתה והנסיעה הייתה מאוד ארוכה, אך הגענו בשלום.. ולמרות שהיינו עייפים היינו מרוצים ושמחים.

לסיכום- אני מאוד ממליצה לנסוע ולסייר במצדה מפני שזהו מקום מאוד יפה עם נוף מרהיב ומשגע הצופה לים המלח.