יום חמישי, 18 במרץ 2010

טיול שנתי 2010-מצדה

מצדה היא מבצר עתיק על פסגתו של מצוק סלע מבודד בשוליו המזרחיים של מדבר יהודה הצופה לים המלח.
ביום שלישי ה-16.3.2010 יצאנו לטיול שנתי למצדה .
כידוע לכם המצדה נמצאת במדבר יהודה ולכן היה חם מאוד בתחילת המסלול שהתחיל בטיול גמלים וחמורים , בטיול כל זוג עלו על גמל ואלה שלא נשאר להם גמל עלו על חמור ביחידים מי שעלה על גמל חזר עם חמור ומי שעלה על חמור חזר עם גמל חוץ מכמה שהלכו וחזרו עם גמל .
לאחר מכן המשכנו בדרכינו למסלולי המצדה , עלינו דרך מסלול הסוללה שבנו הרומאים בכדי להגיע להורדוס למוטט את חומות. המצדה ולהרוג את כל היהודים שנשארו שם אשר נקראו בשם "הקנאים" (נשארנו רק 960 קנאים במצדה אך ליוספוס פלביוס שנחשב בפני הקנאים בוגד היה חשוב להרוג גם את קבוצת היהודים הזו ) .
כאשר הגענו לפסגת המצדה סיירנו בין השרידים שנשארו עוד מימי הקנאים , והמלך הורדוס ושם ביקרנו בבית המרחץ הגדול וקיבלנו הסבר מרתק על חדר הגורלות שבו הפילו גורלות בכדי למצוא את עשרת האחרונים שייהרגו את משפחותיהם ואת כל הקנאים שנשארו. האחרון שנשאר, מבין כל העשרה שנבחרו בגורלות, הצית אש בכל רחבי מצדה , כתב על אבן את שמות עשרת חבריו ולבסוף התאבד , וכל זאת נעשה במטרה שכאשר יגיעו הרומאים למצדה ויפרצו את חומותייה לא ימצאו בה נפש חייה ולא יוכלו לחגוג את ניצחונם .
לאחר סיור מעמיק ברחבי המצדה הגענו לבית הכנסת העתיק והקדום ביותר במדינת ישראל , שם קרא אלעזר בין יאיר לכל הקנאים להתאבד , ושם נמצאו גם מגילות רבות שהחביאו הקנאים .
כשסיימנו את סיורינו במצדה ירדנו בשביל הנחש והגענו לבית הארחה שם צפינו על נוף המצדה וכאשר הגיע הערב חזרנו למצדה בכדי לראות את החזיון האור קולי שהתקיים בצידה המערבי של המצדה , בחזיון ספרו על אודות מצדה , על המרד הגדול ועל הרומאים שניסו לפרוץ את חומות המצדה .
החזיון השאיר בנו סיפור גבורה של הקנאים אשר נלחמו עד טיפת הדם האחרונה ברומאים על אף היותם מנוגדים בדעתם משאר היהודים ועל אף מיעוטם .
לסיכום נהנו בעיקר מהקטע על הגמלים והחמורים לדעתנו זה היה טיול מגבש וכיפי במיוחד .
מגישות : עדן פאל ואריאל דב.